Gym Uppsala vs Kroppsviktsträning och Yoga styrka

Det är inte svårt att hitta gym i Uppsala!

Det ska öppna fyra stycken nya gym i Uppsala inom den närmaste tiden, läste jag i tidningen igår. Nu har inte vi något gym utan en yogastudio fast vi fungerar på samma sätt, att vi promotar hälsa och välmående genom träning. Så allt fler får tillgång till gym vilket är superbra. Hur mycket tid lägger du ned på träning? Jag läste någonstans att en av fem svenskar tränar mindre än en gång i månaden och vi behöver minst 30 minuter om dagen.

Kroppsviktsträning och fitness

Vi har ett brett utbud av yoga men stor del fysisk hatha och vinyasa yoga vilket är en typ av kroppsviktsträning och enligt American College of Sports Medicine årliga rapport om de senaste trenderna inom fitness kan man se kroppsviktsträning som en av de hetaste trenderna för 2017. Enkäten är besvarad av 1801 personer inom fitness världen från bland annat Storbritanien, Australien, Kanada, Tyskland och USA.

Måste man komma regelbundet till gymmet?

Vi på Hot Yoga Uppsala har alltid försökt att uppmuntra regelbundenhet i träningen. Här är några tips som ska göra det lättare börja träna utan att gå till gymmet. Det är ju då man börjar känna av alla positiva effekter som yogan har på kropp och själ.

  1. Börja vardagsmotionera, cykla eller promenera till jobbet – Ett utmärkt sätt att hålla flåset uppe!
  2. Träna hemma när du inte hinner till studion – Byt om till träningskläder även om du känner dig trött, rulla ut mattan och gör några solhälsningar och du kommer garanterat känna dig bättre.
  3. Packa väskan med träningskläder och ställ den vid dörren – Bra knep om man är tidsoptimist och ofta är sen. Du kan då lätt bara slänga på dig ytterkläder och sticka till studion. Man blir också hela tiden påmind om träningen om den står vid dörren.
  4. Ha alltid snacks hemma –  I form av nötter eller frukt om man blir hungrig en liten stund innan träning så man lätt kan fylla på vid behov. Bra att ha i träningsväskan också.
  5. Drick mycket vatten – Ha en bra vätskebalans så du är redo för en yogaklass i värmen eller varför inte en post yoga smoothie.
  6. Komplettera med träning hemma med Fitness videos

Hoppas denna lilla lista ska göra det lättare att komma igång med träningen och att det ska kännas bättre när du väl är i studion.

Vad utmärker Hot Yoga Uppsala? – Yoga i gruppträning eller som personlig träning

Som årskort medlem har man träning alla månader om året om. Vi har öppet för gruppträning Mån till Sön. Med yoga får du det du behöver, styrka om du är svag, rörlighet om du är stel. Att gå till ett obemannat gym som är öppet 00-00 kan vara oinspererande och det kan vara svårt att få till motivationen. Vi erbjuder Gruppträning och personlig Personlig träning (Pt-yoga strong) privat och till företag. Vi har klasser på Svenska och Engelska som är lätta att följa med i.

  • Vi hjälper dig att nå dina mål genom personlig träning som känns givande.
  • Brett utbud av Yoga i värme
  • Erbjuder träning hemifrån genom vår online platform
  • Träna utan flera månaders bindningstid

Boka in dig på en yogaklass här

Du vet väl att vi har en online plattform där du kan få personlig träning utan flera månader bindingstid. Du får prova två veckor gratis först. Då fokus ligger på yoga, Pranayama, Pilates och meditation finns även workouts med fria vikter. Så du behöver inte hitta gym i Uppsala du har det hemma. Du kan Casta till tv’n eller träna med från datorn. Spana in våra workouts här.

https://www.yogateket.com/yoga-style/yoga-strength

Vi kan även rekommendera Liz yoga workouts på youtube.

Börja träna, med fria vikter, kroppsviktsträning och yoga för att ta din träning till nästa nivå. Yoga styrka på bästa sätt! Nu slipper du gå till gymmet 🙂

Du hittar vår yogastudio 2 km norr om centrum på Tunagatan 28.  Vi rekommenderar att man köper en prova på månad och sen kan man boka in sig på valfri klass på schemat. Mer info

Har ni några tips att dela med er av kommentera då gärna nedan.

Allt gott!

Nicklas