En kort introduktion till Fierce Grace

fierce grace yoga

37°C- 38°C nybörjare-fortsättning (90 min)

Fierce Grace utvecklades av Michele Pernetta, som studerade Bikramyoga för Bikram Choudry och sedan intoducerade Bikramyoga i Storbritannien (1994). Denna yogaform och är en blandning av Bikramyoga, hathayoga, ashtangayoga samt core- och intervallträning. Som namnet antyder är det här en mångsidig yoga, med både kraftfull intensitet (det som är ”fierce”) och okonstlad elegans (”grace”).
  Pernetta har en bakgrund inom kampsport, Bikramyoga och Ashtanga Vinyasa. I Fierce Grace har hon kombinerat delar från alla dessa tre och så skapat en yogaklass där du arbetar igenom och stärker hela kroppen, inklusive sinnet,  till musik. För henne är yoga inte en träningsform reserverad för unga och vältränade, utan en träningsform för att bli vältränad och känna sig ungdomlig – oavsett faktisk ålder.

 

Vad kan jag förvänta mig av Fierce Grace?

“Yoga är att inte godta några begränsningar” är en av de deviser som utgör Fierce Grace-rörelsens manifest. Tanken är att du ska svettas ut alla förutfattade meningar om vad du eventuellt kan och inte kan göra och våga prova ovana rörelsemönster. Och det är precis det du kommer att uppleva under den här klassen: friheten och glädjen i yoga! Här blandas olika former av yoga med core och intervall, vilket leder till en lustfylld helkroppsträning.
  Denna klass består av 50 asanas som genomförs en gång, ibland med variationer av samma asana. Du kommer att förbättra din höftrörlighet och styrka, särskilt i magen och stussen, i ett flödande rörelseschema. Du kommer bland annat att utföra en krigarserie (varianter av virabhadrasana), flera kråkor (bakasanas) och en corestärkande serie.
  Så vad väntar du på? Sluta haka upp dig på “begränsningar”, och jobba upp styrka och grace med oss!

Vill du veta mer? Klicka här för att få mer information om Fierce Grace-yogans olika träningsformer och rörelsens filosofi!